2020. okt. 12.

Megbékélés a párral, azonnal baba!

A Vár rád a Baba programba megérkezett a 265. Baba! Olvassátok el az édesanya történetét!


Petre Veronikához ajánlás utján kértem időpontot, Magzat kommunikációra első várandósságom idején. Nagyon tetszett és az elkövetkezendő időben sok programon vettem részt. Hiánypótló a kínálata mind a várandósság időszakára nézve, mind egyéb témában, például a családi kapcsolatok kisimogatására vonatkozólag vagy az önuralom megedzésére. 


Második babám tervezésénél, már a 10. hónap telt el "eredménytelenül', amikor bejelentkeztem az aktuális Vár rád a Baba csoportos programra, ami online került megrendezésre. A programon kapott egyéni útmutatóból az derült ki, hogy a leendő babám “azt kérné” tőlem, hogy döntsem el, hogy a párommal maradok-e vagy sem, mert ő nem szívesen érkezne ebbe a bizonytalan helyzetbe. 


Meglepődtem, mert voltak ugyan feszültségek kettőnk között, illetve sokszor éreztem, hogy talán egyszerűbb lenne nélküle, de azt soha nem gondoltam volna, hogy ez ennyire "számít" a kisbaba lelkének, aki minket választott szülőnek és várakozik, hogy döntést hozzak. A döntést természetesen meghoztam magamban, és a Vár rád a Baba program után 2 héttel várandós lettem. 

Mind a 9 hónap és a születés utáni időszak is kiegyensúlyozottan és boldogan telt/telik. Sokat adtak nekem a Kristálykert keretein belül elérhető programok, mert változatosak, sok mindenre kiterjedők. 


A gyermekáldáshoz javasolt mind két szülő aktív, harmónikus egymáshoz való kapcsolódása. Ez sokat számít, és segíti a folyamatot. Az esetleges problémákat érdemes kitisztázni. 


Perinatális szaktanácsadóként, a babaáldás elmaradásával sokat foglalkozóként számtalan okot találtam arra, miért volt nehezített a fogantatás. Ez a történet egy a sok közül, de határozottan rávilágít arra, mennyire fontos a párral való nehézségek kisimítása. 


A következő Vár rád a Baba programról itt olvashatsz.


Petre Veronika, perinatális szaktanácsadó

2020. 10.12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése