2018. ápr. 21.

Korai petefészek kimerülés - mégis gyermekáldás

 Lombik után spontán terhesség


Már nagyon rég óta szerettem volna babát. Eleinte nem görcsöltünk a témára, két évig boldogan éltük az életünk, de akkor elgondolkodtunk, hogy vajon lehet valami baj? Eleinte nem találtak semmit, illetve inzulin rezisztenciával kezeltek. Volt hat inszeminációnk, de nem jártunk sikerrel. Elmentünk lombikra, és itt állapították meg a petefészek kimerülésemet, ugyanis az Anti-Müllerian hormon (AMH) értéke nagyon-nagyon alacsony volt, 0,2.  Nagyon sok gyógyszert kaptam, aminek a hátulütője, hogy meríti a petefészket..de sok jó petesejtem lett így bíztattak. Azonban nem jártunk sikerrel sem az első sem a második alkalommal. Ezalatt az idő alatt számos diétát kipróbáltam, jártam természetgyógyászhoz, akupunktúrára, energetikushoz, mindenféle varázslóhoz...azt hiszem mindent kipróbáltam amit csak lehetett. Rengeteget olvastam, úgy tíz klinikán megfordultunk, mindent kivizsgáltattunk, amit csak lehet, amit tanácsoltak nekünk. Végül véralvadási gondnál maradtak és a petefészek kimerülésnél. A harmadik lombiknál a leszívott sok tüsző egyikében sem volt petesejt, így azt mondták kizárt hogy valaha teherbe essem, keressek petesejt donort. Így elindultunk ennek az utánajárásában. 

Nagyon sokszor voltam kétségbe esve, de minden új lehetőségnél reménykedtem, így Petre Veronikához is reménnyel telve érkeztem, egy ismerősömtől hallottam róla, és a Vár Rád a Baba programról. 7 év várakozás után kerültem hozzá. Mindig is szerettem tudni az életemben lévő ok-okozati összefüggésekről, ezért érdeklődve hallgattam ő ismeretlenként, hogyan látja és elemzi le az életemet, új megvilágításba téve azt. 
A gyerekkoromból jövő nehézségek, a szüleimtől látott és berögzült viselkedési mintázataim nehezítőek voltak a párkapcsolatomban. Újra és újra visszatértek a férjemmel vívott játszmáinkban. Régóta küzdöttem már a párkapcsolati konfliktusokkal, és azzal, hogyan álljak ki magamért anélkül, hogy a másikat megbántanám. Érdekelt, hogy miket várhatok el a másiktól úgy, hogy közben ne csak én domináljak stb. A Veronikától kapott útmutatások alapján időről időre látványosan csökkentek a kilengések, s egyre hosszabb ideig éreztem teljesen kiegyensúlyozottnak magamat, és már nem a környezetemtől vártam el a jóllétemet. 
Az összefüggéseket megértve arra is rájöttem, hogy nincs értelme több lombiknak, mert nem ez lesz az utam. Hittem abban, hogy amint megoldom a téves mintákat, megérkezik a babánk is. 

2 éven át tartott a közös munka, közben rengetet tanultam magamról, mire megfogant Barnabás. Voltak nagyon nehéz időszakok, mélypontok, sőt majdnem elváltunk a gyermektelenség miatt, de aztán rájöttünk, hogy alapvetően boldogok vagyunk, és a Jó Isten majd eldönti végül szán-e nekünk gyermeket.  Kilenc hónappal a krízis után, (mely idő alatt férjem is járt Veronikához) spontán  - 6 sikertelen inszemináció és 2 lombik után - megfogant Barnabás. :-) Hatalmas meglepetés és boldogság volt!

Várandósan elsajátítottam a magzat kommunikációt, és megtudtam a babától, miben kéri majd a segítségünket. Ez a két oldalú kommunikáció vele (nem csak én beszéltem hozzá, hanem azt is meghallottam, amit ő üzent nekem) segített Barnust jobban megismerni, már akkor, mielőtt kibújt volna, valamint még szeretetteljesebbé tette kapcsolatunkat még a születése előtt.  
Egyéb egészségügyi problémám miatt csak a császáros megszületés jöhetett szóba. A születésre felkészítés programban ezzel is foglalkoztunk, így nem csak én készülhettem fel, hanem felkészítettem Barnust is, mire kell számítania, várhatóan hogyan alakul majd a világra jövetele. 
Annak ellenére, hogy voltak komplikációk, nehézségek, nagyon harmónikus kisbabaként érkezett meg a világra, és a mai napig nagyon kiegyensúlyozott mosolygós baba.
Hiszek abban, hogy ez a folyamatos magzat kommunikációnknak is köszönhető, illetve annak, hogy mi a szülei, lelkileg is felkészültük az érkezésére a Veronikával végzett közös munkával. 
Férjemnek, és nekem is sokat segítettek a foglalkozások, hogy kiegyensúlyozottabb, boldogabb kapcsolatban éljünk. Barnus érkezése amolyan bónusz volt a sikeres munkáért. :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése